Predstavljen je novi Fiat Tipo Cross – Klasika u crossover izdanju

Predstavljen je novi Fiat Tipo Cross – Klasika u crossover izdanju

Iz Fiata su predstavili redizajnirani model Tipo, te je u ponudu uveden potpuno nova varijanta crossovera pod nazivom Tipo Cross. Iz Fiata navode da je su osvježeni dizajna samog vozila, kao i tehnologija u vozilu, te naglašavaju da je riječ o najvišem nivou sigurnosti i najrazvijenijem infotainmentu u ovom segmentu, što je uz nove motore svakako osnova za ostvarenje dobrih poslovnih rezultata.

Fiat Tipo kakvog danas poznajemo prvi put je viđen 2016. godine, a od tada je porodica zvana Tipo proširena, jer pored stanardne kompaktne i limuzinske izvedbe, te karavana, sada je prezentovan i novi Tipo Cross.

Da je model Tipo pomogao poslovanju Fiata, kao i da se radi o konkurentnom modelu svakako govori i činjenica da je više od 70% prodaje Tipo ostvario na tržištima van Italije, te da je u 2019. godini prema zvaničnim podacima ukupno prodano 670.000 jedinica.

Novi model Tipa je za 70 mm viši od standardnog, a dobio je i zaštitu podvozja po uzoru na ozbiljnije SUV-ove. Tipo Cross ima i veće gume, kao i postavljene krovne nosače. Iz Fiata navode da je vozilo, zahvaljujući zahvatima na dizajnu dobilo robusniji izgled. Pneumatici većih dimenzija i ovjes baziran preuzet iz modela 500X crossover daju klirens uvećan za dodatnih 40 mm u odnosu na “obični” Tipo.

Nova gama Tipa bazirana je na dvije teme i to: ‘Life’ i njegova 3 nivoa opreme – Tipo, Life i City Life, a koje su dostupne u tri varijante karoserije (4 vrata, 5 vrata i Station Wagon karavan); i druga tema: ‘Cross, s dvije razine opreme – City Cross i Cross, te u varijanti crossovera s 5 vrata.

Uspjeh Fiat Panda Crossa u cijeloj Europi je, kako navode iz Fiata, odredio smjer razvoja modela Tipo Cross . Izgled ‘crossovera’ ciljano je usmjerio Pandu mlađim kupcima, onima koji pored funkcionalnosti gradskog autombila žele imati i cool automobil savremenog dizajna. Identične strateške smjernice odredile su i proišrenje porodice Tipa u pravcu Cross modela. Fiatovi dizajneri i inženjeri razvili su novi Tipo Cross u skladu sa već poznatim smjernicama Fiata Pande Cross, dizajnirajući novi crossover, usmjeren na segment kupaca ovaj put širi nego kod Pande i čini se da su u tome uspjeli i ovaj put.

Prepoznati restilizirani Fiat Tipo ranije verzije već na prvi pogled moguće je sprijeda, uz redizajniranu rešetku i novim logo u obliku natpisa Fiat s novim fontom, već viđenom kod električnog Fiata 500. Novi dizajn odnosi se također i na prednja i stražnja svjetla, koja su potpuno LED, kao i na branike. Tu su i novi 16 i 17-colni aluminijski naplatci.

Novi 7-inčni digitalni instrumenti uz 10,25 displej osjetljiv na dodir poznat iz električnog Fiata 500 čini snažan digitalizacijski sistem baziran na UConnect 5 sofware-u koji je kompatibilan s Android Auto i Apple CarPlay, te omogućava bežični način rada.

Volan novog Fiata Crossa je sportski elegantan, a na njemu se primjećuje i posebna angažiranost dizajnera. Oblikovan je za bolju ergonomiju te ujedno omogućava odličnu vidljivosti 7-inčnogTFT displeja koji se nalazi ispred vozača. Središnja upravljačka ploča sadrži revidirane kontrole klime sa dodanim novim kromiranim i crnim umetcima.

U tehnološke inovacije uključeni su i napredni paket pomoći vozaču tzv. Advance Driver-Assistance Systems (ADAS), s funkcijama kao što su prepoznavanje prometnih znakova, kontrola trake kolovoza, Attention Assist za asistenciju pažnje, automatska duga svjetla i pomoć kod mrtvim uglova. Pored prednjih parking senzora tu su i ‘Keyless Entry / Go’ i bežični punjač za punjenje mobitela bez kabla. Radi se o brzom punjaču od 15 kW veće snage od punjača standardnih pametnih telefona koji se susreću u prodaji.

Novi Tipo Cross daje viši položaj vozača i olakšavaju ulazak i izlazak iz automobila, te je viši za 7 cm od modela Tipa Life, uz dodatke ‘cross’ detalja, kao što su lukovi blatobrana sa strane i sprijeda, izražena bull bar šipku, koja Crossu daje snažniji i mišićav izgled.

Motori novog Tipa potpuno su osvježeni, a dostupni su u benzinskim ili dizelskim varijantama. Novi Tipo nudi novi benzinski motor 1.0 GSE T3 sa 100 KS. Novi trocilindrični motor postiže najveći okretni moment od čak 190 Nm pri samo 1500 okretaja u minuti, za razliku od aktuelnog benzinskog motora od 95 KS koji ima najveći okretni moment od samo 127 Nm pri 4500 okretaja u minuti.

Motor 1.0 GSE T3 dio je serije motora FireFly Turbo. Njegova maksimalna snaga je 74 kW (100 KS). Novi motor, prema Fiatu, osigurava užitak u vožnji i nudi optimalno pokretanje zahvaljujući povoljnoj krivoj okretnog momenta čak i pri malom broju okretaja, a ujedno je i ugodniji zahvaljujući niskom stepenu buke. Emisija CO₂ smanjuje se sve do vrijednosti od 121 g/km.

Konačno, mjenjač osigurava maksimalan odziv u gradskom prometu i performanse najbolje udobnosti tokom vožnje na autocesti.

Dizleski Multijet motori, koji su usklađeni s Euro 6D Final normom, nude se u izvedbi od dva modela i to snage od 95 i 130 KS uz znatna poboljšanja performansi i smanjenja vrijednosti CO₂, sa 110 g/km. Motor 1.6 Multijet sa 130 KS također je idealan motor za komercijalne flote koje budu koristile Fiatove Tipo modele.