Volkswagennov električni SUV Coupe sa oznakom ID.5

Volkswagennov električni SUV Coupe sa oznakom ID.5

Ambiciozni plan Volkswagena za potpunu elektrifikaciju ispunjava se sa svakim novim modelom. Nova generacija modela sa oznakom ID širi svoju paletu i nakon ID.3 i ID.4 modela najavljen je ID.5 model koji, kako je najavljeno iz Volkswagena neće biti dostupan samo u coupe izdanju već će imati svoju GTX verziju, a koja, kako je ranije najavljeno mijenja staru, dobro poznatu GTI oznaku kod VW-a.

Side profile of a grey VW ID.5 charging against a fenced backdrop

Oblik kupea rezultira boljim aerodinamičkim karakteristikama

Više kupeovskom izgleda ne donosi samo bolji sportski izgled već i bolje aerodinamičke perfomanse što je itekako važno kod električnih vozila. Podatak da koeficijent otpora zraka iznosi 0,26 za model ID.5 tj. 0,27 kod GTX verzije govori da je VW aerodinamici u ovoj verziji itekako posvetio pažnju.

A person sat in a back seat of a VW ID.5 on their mobile phone

Smanjenje otpora zraka svakako je uzrokovano i integrisanim spojlerom u aerodinamički oblikovanom zadnjem poklopcu, dok je u prednjem dijelu vozila električnom rešetkom za zrak koja se otvara po potrebi osigurano optimalno usmjeravanje strujanja zraka

Interior of a red VW ID.5 GTX. View on steering-wheel, Display, seats, and dashboard.

U unutrašnjosti novog modela postavljen je 6-inch digitalbna instrument ploča, te 12-inch infotainment displej. Kako navode iz VW-a novi je i software koji dolazi u ID.5 modelu koji je poboljšan u dijelu govornih naredbi, a mogućnostima učenja i online pristupa informacijama iz clouda. Uz doplatu je dostupan i viretelni Head-up displej.

Interior of a red VW ID.5 GTX. View on steering-wheel, Display, seats, dashboard, and rear-view mirror.

Ambijentalno osvjetljenje u ID.5 modelu će biti dostupno u 30 boja, a usluga We Connect osigurat će online dostupnost informacija o stanju saobraćaja, vremenu i prateće informacije u realnom vremenu.

Grey VW ID.5 drives on city street.

Što se tiče dimenzija Volkswagen ID.5 je dug je ukupno 459,9 centimetara, a GTX verzija će biti kraća za 1,7 cm. ID.5 je za 15 mm duži i 18 mm niži u odnosu na model ID.4.

Interior shot of VW ID.5 showing front and rear seats and panoramic sunroof

Kupeovski dizajn na zadnjoj klupi je morao oduzeti prostor za glavu, koji je kod modela ID.5 manji za 12 milimetara, što će opet ostaviti sasvim dovoljno mjeta putnicima do nekih 190 cm visine.

Međuosovinski razmak od 276,6 cm daje putnicima sasvim izdašan prostor za noge. Zapremina prtljažnika iznosi 549 litara, a preklapanjem naslona stražnjih sjedišta jednostavno se povećava na ukupnih 1561 litara. Materijali i završna izrada su na VW-ovskoj visokoj razini, dok se presvlake sjedišta razlikuju se ovisno o izboru varijante unutrašnjosti.

Rear shot of grey VW ID.5 showing towing bracket

ID.5 starta s baterijom od 77 kWh što je 25kWh više od u odnosu na 52 kWh baterije kod ID.4 što će, više je nego jasno, direktno uticati na veće cijene modela ID.5

Iz Volkswagen navode da će ID.5 biti dostupan u dvije verzije pogonskog sklopa, dok će treća verzija biti dostupna samo kod GTX izdanja. Početna Pro verzija sa motorom pozicioniranim nazad isporučuje 128 kW / 174 KS uz 310 Nm okretnog momenta. Kod Pro Performance koja također ima motor koji pokreće zadnju osovinu,  ima 150 kW / 204 KS. Ubrzanja ID.5 Pro do 100 km/h iznose10,4 sekunde kod obične verzije, dok Pro Performance isto ubrzanje ostvaruje za 8,4 sekunde. Maksimalna brzina obje verzije iznosi 160 km/h. Sa napajanjem iz pomentue baterije snage 77 kWh oba modela imaju doseg od 520 kilometara u optimalnom režimu vožnje.

GTX uz pogon na sva četiri kotača

GTX verzija sa više sportskog duha donosi i dodatni elektromotor na prednjoj osovini, te tako sa motorom na zadnjoj osovimi daje pogon na sva četiri točka. Na prednjoj osovini je elektromotor od 80 kW / 109 KS, dok je zadnji elektromotor kao kod Pro Performance modela, od 204 KS sa 310 Nm okretnog momenta. Kombinovano ukupna snaga ova dva motora vozaču daje 220 kW / 299 KS što modelu ID.5 GTX je osigurava sportske performanse i ubrzanje do 100 km/h za 6,3 sekunde, dok je maksimalna brzina 180 km/h.

New Volkswagen ID.5 coupe-SUV spotted - Automotive Daily

Model ID.5 bi trebao imati domet od 520 kilometara dok bi u slučaju GTX model bio nešto manji, te prema službenim podacima iznosi 480 km. Baterija se može puniti na izmjeničnom punjaču od 11 kW putem javnih punionica ili kućnog wallboxa, ili na istosmjernom DC punjaču s najviše 135 kW kada punjenje baterije sa 5% do 80% kapaciteta traje nekih 29 minuta.

LED tehnologija sa svjetlosnim trakama u prednjem dijelu kao opcija i standardno u stražnjem dijelu vozila osigurat će da ID.5 bude prepoznat kao kao član ID. grupe vozila.

Početak prodaje je najavljen za početak sljedeće sljedeće godine, a ID.5 proizvodit će se u njemačkom gradu Zwickauu u regiji Saxonije u VW pogonima koji već proizvode i ID.3 i ID.4 modele.