VW T CROSS – testirali smo najmanji Volkswagenov SUV

Da njemački proizvođač VW nije slučajno jedan od najvećih proizvođača motornih vozila govori činjenica da je u 2019. godini, prema zvaničnim podacima prodao više od 10850000 vozila. Naravno, da to nije slučajnost govore i činjenice da je svaki novi model VW vozila ciljano prilagođen zahtjevima i potrebama tržišta. Svakako jedan od dokaza je i VW TCross model koji je u potpunosti prilagođen gradskim uvjetima vožnje, te vozaču osigurava dovoljno prostora, okretno i moderno dizajnirano vozilo sa više nego dovoljno tehničko-tehnoloških performasi.

Dakle, TCross predstavlja uspješan pokušaj VW-a da popuni zahtjevan tržišni segment kompaktnih gradskih crossovera i da istovremeno donese svježinu i inovaciju što nije nimalo jednostavan zadatak.

TCross u cjelosti je razvijen na M Coupe platformi A0 generacije koju dijeli sa VW Polom, Seatom Ibicom i Seatom Aronom. Na prvi pogled izgleda da je to VW POLO U Crossover izdanju.

Međutim, da ništa nije kako izgleda, postaje jasno već kod samog sjedanja u ovo vozilo. VW TCross svojom dužinom od 4,11 metara i nije preveliko vozilo, međutim njegovo osovinsko rastojanje od 2,55 metara osigurava više nego dovoljnu prostranost kabine. Kada se ovdje doda još i činjenica da se zadnja klupa može pomjerati čime se na štetu prtljažnika može dobiti veći prostor za putnike više je nego jasna funkcionalnost koja osigurava i prevoz dva odrasla putnika na zadnjoj klupi. Ukoliko pak trebate veći prtljažni prostor, pomjeranjem stražnje klupe maksimalno naprijed osigurat ćete gotovo 500 litara zapremine prtljažnika.

Napomenut ćemo da je preglednost sa pozicije vozača odlična što je svakako jedan od preduslova sigurne vožnje.

Testirani model je imao 1,0, 3-cilindarski benzinski motor sa 95 konjskih snaga, što je u potpunosti zadovoljavalo uvjete gradske vožnje. Možda je ukupnom osječaju živahnosti doprinosilo i 175 Nm obrtnog momenta i cjelokupan utisak za ovaj model je više nego dobar.

Razočarenje u određenoj mjeri, vozač doživi izlaskom na otvoreni put kada motor postaje nešto bučniji i ukupan osječaj vožnje nekako dobije dimenziju manje sigurnosti. Ovome svakako doprinose i nezgodni bočni udari vjetra koji mogu biti naglašeni kako zbog dizajna vozila tako i zbog višeg težišta samog vozila. Također je potrebno više pažnje kod ulaska u krivine pri većim brzinama jer često dobijete osjećaj da će vam trebati više korekcija kako biste zadržali osu puta. Na kraju možda te korekcije i nisu potrebne u toliko mjeri, ali osječaj puta koji dobijete putem upravljača moga bi biti bolji.

Dakle, na kraju TCross je u gradskim uslovima tih i ekonomičan, a na otvorenoj cesti traži veći angažman vozača, što je svakako i očekivano, jer onima koji svakodnevno putuju na dužim relacijama, TCross svakako neće biti primarni izbor.

U uvjetima našeg testiranja TCross je prosječno trošio 6,8 litara benzina, dok je maksimalna potrošnja bila 8 litara, a minimalna nije padala ispod: 6 litara.

Maksimalna brzina koju smo izmjerili je solidnih 180 km/h, a ubrzavao je do 100 kilometara za 11 sekundi.

Još na kraju, da spomenemo, iako Vas može podsjetiti na ozbiljna terenska vozila, ne treba očekivati previše, njegov napadni ugao od 16,6 stepeni i izlazni ugao od 18,5 stepeni zadržat  će vaše avanturističke ambicije na ivičnjake i neravnine gradskih uvjeta vožnje.

T Cross u pogledu cijena također spada u srednju klasu vozila u spektru od 30 do 40 hiljada vozila što je sasvim realna cijena za vozilo koje dobijete.