Novi VW Golf opet pokušava zadržati lidersku poziciju i biti model koji se možete kupiti u klasi u kojoj je manje konkurenata nego prije desetak godina?
Volkswagen Golf je decenijama bio europski automobil broj 1 u svojoj klasi i postao svojevrsni sinonim kompaktne klase. Zatim su došla neka nova vremena, elektrifikacija, SUV-ovi, i Golf je izgubio dah. Volkswagen koji baš nije odradio posao s osmom generacijom Golfa kojoj je većina potencijalnih kupaca naša velike zamjerke. Digitalizacija koja nije odgovarala zahtjevima, problemi sa softverom, pad u kvaliteti materijala, su problemi kojima je Golf natjerao kupce da ozbiljnije razmisle o alternativi.
Iako se činilo da priča o Golfu ide svojem kraju, Volkswagen se uspio sebi priznati nedostatke i mnoge od njih riješio nedavnim redizajnom. Kakav je Golf nakon što je obnovljen, provjerili smo primjerak izvedbe koju VW ističe kao najveći prodajni adut Golfa 1,5 TSI 4Life sa 116 KS i ručnim mjenjačem. Iako mnogi danas traže SUV-ove, Golf dugačak 428 cm je realno nešto za gotovo svakog kupca jer je kompaktan, pomalo besklasan, udoban, dobar u vožnji i može biti prvi, drugi ili treći automobil u obitelji u jednom. Dugi niz godina, barem u Europi, najtraženiji (i najbolji) Golf je bio TDI, no danas glavnu ulogu igraju benzinski motori. Iako nije nimalo prestižna, osnovna 1,5-litrena varijanta sa 116 KS vjerojatno je verzija Golfa koja će biti dovoljna gotovo svim kupcima i koja će se većini svidjeti, za razliku od prijašnje osnovne verzije s 1-litrenim benzinskim motorom koja nije bila baš ‘svačiji par cipela’, prvenstveno zbog svojih tri cilindra. Ovo je jedan od rijetkih Golfova koji su još dostupni s ručnim mjenjačem i u vremenu kada je 90 posto automobila koje dobivam na test s automatskim mjenjačem, ovo mi je bila ugodna promjena. Pogotovo jer mjenjač je vrlo ugodan za korištenje, a četverocilindrični motor živahno reagira na ono što ste s njim naumili, odnosno na stisak gasa. Iako se 116 KS na papiru doima kao malo snage, sasvim je dovoljno za Golfa. To potvrđuju i performanse jer 9,9 sekundi do 100 km/h i 203 km/h maksimalne brzine nije nešto čega bi se trebali sramiti, štoviše to su vrlo korektne i dobre brojke. Maksimalni okretni moment od 220 Nm nije ni blizu onima dizelskih verzija, ali niskih 1500 okretaja u minuti, pri kojih je on već dostupan, osiguravaju vrlo dobre performanse iz niskog raspona okretaja. Iz tog razloga ne morate ni prečesto posezati za ručicom mjenjača jer Golf će iznenađujuće dobro povući iz vrlo niskih okretaja. Realno, ni jedan kupac koji želi Golf bez GTI oznake, u većini slučajeva neće trebati više snage i temperamenta od onoga što pruža ovaj motor. Također, moram pohvaliti uglađenost motora. On je većinu vremena mnogo tiši i uvijek mirnije radi od dosadašnjeg trocilindraša, a smanjenje buke i vibracije u odnosu na TDI ne moram ni spominjati. Što se tiče potrošnje, ovaj motor ne može parirati TDI-u, ali nije ni nimalo loš. Na testu sam ostvario kombiniranu potrošnju do 6,3 l/100 km, dok je u gradu Golf 1,5 TSI ‘pio’ oko 7 litara na 100 kilometara. Ono što VW Golf i u ovoj generaciji čini odličnim autom bez obzira na motorizaciju i opremu jest gotovo savršena simbioza udobnosti i sportskog duha. Automobil se besprijekorno vozi, čak i u osnovnoj varijanti. Ovjes, upravljač, kočnice i sve drugo što je bitno za vožnju nadmašuje većinu konkurenata i kada je u pitanju brza vožnja kroz zavoje i kada je u pitanju udobnost, a postići tako nešto nije jednostavno. Što se tiče voznih osobina Golf je bio i ostao ‘multipraktik’ i neće razočarati ni jednog vozača, bez obzira na njegove afinitete. Osma generacija Golfa možda nije toliko savršena u mnogim detaljima kao sedma, ali što se tiče podvozja, automobil je i dalje pravi spektakl u okvirima svoje klase. Niska razina buke u unutrašnjosti, upravljač koji savršeno leži u rukama i instrumenti koji su pregledni osiguravaju da duga putovanja mogu biti vrlo ugodna čak i relativno skromnom modelu kompaktne klase.
Red je da se malo osvrnem i na probleme Golfa 8 koje sam spomenuo na početku i koji su bili toliko kritizirani. Za razliku od kvalitete izrade, koja nikada nije bila upitna, mnogi su Golfu zamjerali pad kvalitete materijala, odnosno mnogo tvrde plastike. To se realno nije puno promijenilo, iako je sada malo bolje, no ne i dovoljno. Nije se promijenila ni bolna činjenica da Golf nema dovoljno tipki i da mu kronično nedostaju one za kontrolu klime. No, ono što je velik korak naprijed je činjenica da su problemi sa softverom konačno riješeni.
Infotainment zaslon od 10,4 inča je dovoljno velik, jasan, softver brz, a tu su konačno i osvijetljeni klizači za glasnoću i temperaturu. Vjerujemo da nikome još uvijek nije jasno zašto je Volkswagen mislio da će kupci prihvatiti njihovu mjeru štednje s neosvijetljenim klizačima, no eto, sada je i to riješeno i sigurno nije bilo toliko skupo. Pohvalno je i to da su nepraktične dodirne tipke na volanu, koje su se ugrađivale u skuplje varijante Golfa morale ustupiti mjesto manje naprednim, no mnogo više upotrebljivim klasičnim tipkama. Iskreno, odlično je da smo ih se riješili. S obzirom na svoje kompaktne dimenzije prostor dostupan sprijeda i straga je vrlo dobar za ovu klasu, kao i prtljažnik koji je s 381 litrom iznad prosjeka klase, kako po volumenu, tako i po upotrebljivosti. Pohvaliti moram i sjedala koja su odlično oblikovana i vrlo udobna.
Na kraju ću se nakratko osvrnuti i na vanjski dizajn, jer ipak je ovo redizajnirani model. Ovdje ćete teško primijetiti neke značajne promjene u odnosu na prethodnika i po tome je i ova generacija ostala tipični Golf. Nepretenciozni, ali bezvremenski dizajn koji će dobro funkcionirati i za 10 godina nije trebao nikakve značajne promjene pa teško možete primijetiti da su recimo prednja svjetla nova, kao i odbojnik i maska, pogotovo na ovoj verziji koja nema svjetlosnu traku punom širinom prednjeg dijela.
Neću pretjerati ako kažem da je nova ‘8.5 generacija’ VW Golfa opet najbolji model koji možete kupiti u ovoj klasi, u kojoj je, doduše, mnogo manje konkurenata nego prije desetak godina kada je kraljevao Golf 7. Volkswagen je dokazao da (ipak) donekle sluša kritike kupca i učinio Golfa opet poželjnim.
Što se tiče cijene, ruku na srce, 28.891 euro za testni model je ‘bogatstvo’ u odnosu na to koliko je ne tako davno koštao Golf. No, dobro znamo koliko je sve poskupilo i u tom kontekstu se ovaj vrlo dobro opremljeni Golf čak i ne čini pretjerano skupim.