Ford Mondeo – neopravdano zapostavljeni kralj prostora

Ford Mondeo – neopravdano zapostavljeni kralj prostora

Neopravdano zapostavljen, Ford Mondeo je automobil koji nudi mnogo za skromnu cijenu u odnosu na konkurenciju

Na bosansko-hercegovačkom tržištu automobila, među limuzinama srednje klase, neopravdanu sporednu ulogu igra Ford Mondeo. Model koji smo imali na testu je Mondeo MkIII, redizajnirana verzija iz 2005. godine. To je prostrana limuzina sa odličnom opremom i među „ne-premijum“ automobilima, automobil koji za svoju cijenu nudi najviše.
Testni model je opremljen „Ghia“ paketom opreme, što znači da spada u sam vrh ponude ovog modela. Mnogi konkurenti, koje na tržištu polovnih morate mnogo više platiti, ne mogu se pohvaliti takvom opremljenošću. Mondeo posjeduje kompleten električni paket, digitalni klima uređaj, a ono što bi izdvojili kao posebno korisno je grijanje vjetrobranskog stakla. Mnogo puta ćete na bosanskim minusima biti zahvalni na ovom dodatku. Naravno, tu je i cd plejer sa mogućnošću smještaja 6 CD-ova, grijanje sjedišta i još mnogo toga.
Što se aspekta sigurnosti tiče, Mondeo je opremljen sa 10 zračnih jastuka, kao i ESP sistemom protiv proklizavanja. Tu je i multifunkcionalni volan sa tempomatom, a praćenje raznih parametara vožnje omogućeno vam je putem putnog kompjutera.

  

Automobil je pokretan 2.0 litarskim TDCI motorom koji razvija 130 KS, a prosječna potrošnja iznosi skromnih 6 litara na 100 kilometara. Ovaj motor raspolaže sa 320 Nm obrtnog momenta, što mu omogućava odličnu elastičnost i dobra međuubrzanja.
Testni primjerak je kod sadašnjeg vlasnika već četiri godine. Kupljen je sa 180 hiljada pređenih kilometara, a trenutno je na odometru 230. U tom periodu nije bilo većih intervencija, osim standardne boljke modernih dizela, a to je plivajući zamajac. Zamjena seta kvačila, koji se u tom slučaju mijenja iznosila oko 1000KM. Ostala ulaganja su se svodila na redovne servise i motor sa ovom kilometražom ne pokazuje znake umora.
Materijali u unutrašnjosti su odlične kvalitete i solidne završne obrade. Ni nakon toliko pređenih kilometara nema neugodnih kuckanja i lupkanja u kabini. Mondeo treće generacije je veoma prostran automobil kako za putnike tako i za prtljagu. Obzirom da testirani model ima peta vrata, raspolaže sa odličnih 500 litara prtljažnog prostora.
Ford Mondeo, iz 2005. godine, sa ovakvom motorizacijom i opremljenošću, na našem tržištu cjenovno se kreće između 7 i 8 hiljada konvertibilnih maraka. Naše mišljenje je da je to odlična ponuda za ono šta ovaj auto nudi.

Sanjin Imamović