Novi VW Tiguan – još više Volkswagena

Početkom ljeta iz Volkswagena su objavili kako su obnovili jedan od svojih najpopularnijih modela SUV vozila, Tiguan. S početkom prodaje na na našem tržištu dostupna su četri paketa opreme i to , Tiguan, Life, Elegance i R-Line. Model Tiguan standardno nudi Front Assist, Lane Assist, automatski klima uređaj Climatronic, LED glavna svjetla, 17-colne aluminijske naplatke s gumama 215/65 R17, radio Composition, pripremu za We Connect & We Connect Plus…

Najtraženiji model

Tiguan kao trenutno najuspješniji, a tako i najtraženiji Volkswagenov model u svijetu ostvaruje uspjeh i samo je tokom 2019. godine proizvedeno je 911.000 primjeraka. U Europi je Tiguan vodeći model na tržištu SUV vozila, a plan VW-a je da zadrži tu poziciju što duže, pa je tako sada na tržištu dostupan update kompletnog modela s novim progresivnim pogonskim sistemima, podrškom vozaču i infotainment sistemima te novim dizajnom prednjeg dijela vozila.

Volkswagen na novom Tiuganu nije napravio nikakve radikalne dizajnerske promjene. Riječ je tek o laganom redizajnu, a što je najuoljivije na prednjem dijelu vozila. Redizajnirani prednji dio vozila donosi još više harizme i uklopljen sa novim LED glavnim svjetlima ostavlja na posmatrača veći utisak. Poklopac motora postavljen je iznad markantne rešetke hladnjaka i pritom čini stilsku poveznicu sa većim Touarega. U zavisnosti od nivoa opreme, na Tiguan nudi novodizajnirane aluminijski točkove veličina od 17 do 20 cola. Novi donji završetak zadnjeg dijela vozila zaokružuju stilski izgled vanjskog dizajna Tiguana.

Novi Tiguan, naravno donosi i neke inovacije na tehnološkom polju. Tu su novi sistemi podrške kao što je Travel Assist (vožnja uz podršku na brzinama do 210 km/h) koja garantira najviši stepen udobnosti . S modularnom platformom treće generacije (MIB3) Tiguan donosi novi spektar online usluga, a po prvi put i App-Connect Wireless (povezivanje aplikacija smartphonea bez kablova). Novi je također 480 W sound sistem za zvuk Harman Kardon. Potpuno novorazvijeno je upravljanje sistemom Air Care Climatronic (dio serijske opreme od paketa Life); ovdje su prvi put u Tiguanu integrirana dodirna polja i klizači. Njima se rukuje intuitivno te su potpuno osvijetljeni.

Četiri nivoa opreme

Tiguan, Life, Elegance i R-Line četiri su nivoa opreme obnovljenog modela Tiguan, a svima je zajedničko da su puno bolje opremljene od ranijih modela istog paketa opreme. Sada se u zajedničku opremu svih Tiguana između ostalog ubrajaju i LED glavna svjetla, novo višenamjenski kožom presvučeni upravljač, Air Care Climatronic, infotainment sistema sa zaslonom minimalne veličine 6,5-inča te online usluge We Connect i We Connect Plus.

Osnivni model Tiguan prati verzija Life (usmjerena na praktičnost, između ostaloga dodatno s automatskom regulacijom razmaka ACC). Tiguan i Life serijski se isporučuju sa 17-inčnim alu točkovima (Life kao verzija s pogonom na sve točkove 4MOTION s 18-cola). Osim toga, model Tiguan Life eHybrid ima ugrađen infotainment sistem Ready 2 Discover (navigacija se može naknadno ugraditi) s 8-inčnim dodirnim zaslonom.

Više nego ranije

Vrhunske linije opreme Elegance i R-Line raspolažu između ostalog serijskim detaljima kao što su LED glavna svjetla s LED svjetlima za dnevnu vožnju i svjetlom za vožnju zavojima, sistem Digital Cockpit Pro (10-inčni digitalni instrumenti), ambijentalno osvjetljenje koje se može namjestiti u 30 boja i infotainment sistem Ready 2 Discover. Elegance paket ma i stražnji poklopac s električnim otvaranjem i zatvaranjem, uzdužne krovne nosače eloksirane u srebrnoj boji i 18-inčne alu toćkove, dok se R-Line isporučuje s 19-inčnim točkovima i branicima u stilu R-Line.

Sada je ovaj SUV model prvi put zauzeo startnu poziciju kao samostalni Tiguan R. Za sportski nastrojen model izražene dinamike vožnje stručnjaci za performanse iz tvrtke Volkswagen R razvili su novi pogon na sve točkove as raspodjelom okretnog momenta koja zahvaljujući varijabilnoj raspodjeli snage između stražnjih točkova omogućuje potpuno novu dinamiku vožnje SUV modela. Riječ je o modelu koji raspolaže snagom od 235 kW odnosno 320 KS. Ovo ipak ostaje model za manji krug kupaca.

Volkswagen prvi put u Europi nudi SUV vozilo s učinkovitim plug-in hibridnim pogonom. Riječ je o modelu koji nosi naziv Tiguan eHybrid. Zahvaljujući litij-ionskoj bateriji sa sadržajem energije od 13 kWh novi ovaj model vozit će isključivo na električni pogon, u modu E-Mode, na udaljenostima do 60 kilometara.

Hibrid, TSI, TDI, R…

Hibridni pogon čini 1,4-litrenog turbobenzinskog motora snage 110 kW/150 KS i e-motora tipa HEM80 snage 85 kW/115 KS, a koji se u sličnom obliku ugrađuje i u druge VW hibride. Plug-in hibridni pogon u modelu Tiguan eHybrid razvija sistemsku snagu od 180 kW/245 KS te maksimalni okretni moment iznosi 400 Nm. E-motor i 6-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke DSG (DQ400e) konstruiran upravo za ovu svrhu čine kompaktnu cjelinu; modul je izravno spojen s poprečno ugrađenim TSI motorom, a snaga sistema prenosi se na prednju osovinu.

Tiguan eHybrid pokreće se u električnom modusu E-Mode kad je baterija dovoljno napunjena (iznimka su temperature baterije niže od -10°C). U ovom modu može se postići brzina do 130 km/h. Iznad te brzine SUV će automatski prebaciti u mod u Hybrid. U slučaju da vozač želi ručno uključiti E-Mode, to može učiniti putem prekidača desno pokraj ručice DSG mjenjača na središnjoj konzoli ili pak putem infotainment sistema.

U modu Hybrid surađuju turbobenzinski motor i e-motor. U kombinaciji s jednim od navigacijskih sistema Tiguan eHybrid može automatski aktivirati prediktivnu hibridnu strategiju kada je aktivno navođenje do cilja putem GPS-a i kartografskih podataka. U tu će svrhu u izračun rute sistem integrirati topografiju, podatke o dionici i područje cilja. Prediktivna hibridna strategija pomaže pogonskom sistemu da optimalno koristi električnu energiju pohranjenu u litij-ionskoj bateriji i da minimizira potrošnju goriva. Tako će Tiguan eHybrid neko vrijeme moći opet voziti isključivo na električni pogon, a time i lokalno bez emisija.

Mod GTE daje posebnu dinamiku. On se aktivira preko tipke za direktni pristup desno pokraj ručice DSG mjenjača. U ovom modu udružuju se e-motor i TSI motor kako bi stavili na raspolaganje maksimalnu sistemsku snagu.

Štedljiviji pogonski sistemi

Nadalje, Tiguan je raspoloživ i uz poznati TSI motor s isključivanjem cilindara. Moderni 1,5 TSI motori snage 96 kW/130 KS i 110 kW/150 KS ubrajaju se u najnoviju generaciju benzinskih motora marke Volkswagen. Oba 4-cilindrična motora već su se dokazala u prethodnom modelu. Oni rade sa selektivnim isključivanjem cilindara (ACT) zahvaljujući kojemu se potrošnja i dalje smanjuje. Verzija od 150 KS može se opcijski kombinovati s DSG, 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke. Riječ je o modelima s pogonom na prednje točkove, a koji su i štedljivi. Na primjer 1,5 TSI od 130 KS donosi kombinovanu potrošnju između 5,5 i 5,7 litara na 100 km, a što je smanjenje od 0,2 l/100 km u odnosu na prethodni model.

I dalje su u ponudi turbodizelski modeli. Oni su sada povezani s dvostrukim SCR katalizatorskim sistemom (dvostruko doziranje) koji u odnosu na prethodni model smanjuje azotne okside (NOx). Na početku prodaje VW je 4-cilindrični TDI motori pripremio u verzijama s 90 kW/122 KS, 110 kW/150 KS i 147 kW/200 KS. Pri tome je najsnažnija verzija uvijek opremljena pogonom na sve toškove, dok je on dio opcijske opreme kod TDI modela od 150 KS. Volkswagen hvali njihovu štedljivost. Tako 2,0 TDI sa 150 KS u kombinaciji s prednji pogonom ima kombinovanu potrošnju od 4,5 do 4,7 l/100 km, a što je za 0,3 l/100 km manje u odnosu na dosadašnji model.