Proces nastanka blindiranog vozila

Proces nastanka blindiranog vozila

KOMEL d.o.o predstavlja preradu vozila VW T6 u blindirano vozilo za prevoz novca

KOMEL d.o.o je jedina firma u BiH koja se bavi blindiranjem vozila i u nastavku ćemo reći nešto više o procesu nastajanja istog.

Osnovno kod blindiranja automobila je da izgleda kao standardni model, tj. da ima nevidljivu zaštitu. Karoserija se štiti specijalnim čeličnim pločama, kevlarom ili drugim kompozitnim materijalima koji su znatno lakši, a ostvaruju skoro istu zaštitu kao i čelik. Kod vrata se primenjuje preklopni sistem, kojim se otklanja zazor između vrata i karoserije. Ovom dijelu se mora posebno pristupiti i otkloniti mogućnost prolaska zrna ili krhotine u kabinu gledano iz bilo kog smjera i ugla. Štiti se pod, krov, a posebno rezervoar koji je otporan na visoke temeprature i ima samozaptivajući sloj koji sprječava curenje goriva u slučaju pogotka. Sistemi oslanjanja i kočenja su ojačani u odnosu na standardne modele. Snaga motora je također veća zbog ostvarenja odgovarajuće brzine kretanja. Postoje posebne felge sa čeličnim umetcima na kojima se može voziti u slučaju uništenja guma. Koriste se višeslojna laminarna stakla, u kombinaciji sa polikarbonatom, sposobna da izdrže više metaka ispaljenih sa male udaljenosti. Postoji i opcija gde se samo djelimično mogu otvarati prednji prozori, do 20%, kao i mogućnost hermetičkog zatvaranja kabine automobila uz korištenje sistema za filtriranje vazduha u slučaju hemijskog napada. Obično je i zahtjev da se vrata mehanički zaključavaju iznutra.

Da bi se kabina kvalitetno blindirala osnovno je da se koristi čelik namjenjen za blindiranje sa certifikatom.

Što se tiče zahtjeva za preradu tovarnog dijela, tu su zahtjevi individualni u ovisnosti šta se prevozi, obično je zahtjev da se tovarnom dijelu ne može direktno prići, te se zbog toga izrađuje odvojen box unutar tovarnog dijela sa vratima koja su neovisna od vrata vozila.

Ovakvo vozilo je opremljeno sistemom praćenja putem GPS-a, kamerama koje pokrivaju vanjski i unutrašnji dio kabine.

Balistički standardi zaštite su ustanovljeni u Australiji, Engleskoj, Rusiji, Kini, Nemačkoj, Americi, a najčešće se koriste euro norme prema kojima postoji sedam nivoa zaštite. Oni koji žele da spriječe otimanje vozila ili pljačku, odlučuju se za niže nivoe, a kada je život  u pitanju traži se nivo koji garantuje zaštitu od vojne municije i različitih vrsta eksploziva.

Ispod možete pogledati galeriju slika pretvorbe vozila.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *